byg til vækst er en struktureret indgang til den fynske byggebranche

Byg til Vækst er et af Fyns stærke fællesskaber, hvis formål er at få flere fynboer godt i job i bygge- og anlægsbranchen.

Vi samler hele byggeriets værdikæde – fra kommuner, bygherrer og entreprenører til jobcentre, fagbevægelse, uddannelsesinstitutioner og DI Byggeri – i ét effektivt partnerskab, der skaber resultater.

Med et unikt netværk og tætte samarbejder åbner vi døre til de fynske byggepladser og styrker den lokale arbejdsstyrke.

Vi matcher virksomhedernes behov med kandidater og bidrager til både vækst, udvikling og beskæftigelse på Fyn.
Siden etableringen i 2014 har Byg til Vækst været det naturlige samlingspunkt for aktører i bygge- og anlægsbranchen, der ønsker at gøre en forskel – både for mennesker og for Fyn.

Sammen skaber vi job, bygger kompetencer og udvikler fremtidens arbejdsstyrke.

bestyrelsen i byg til vækst

torben knudsen

formand
Formand, 3F Bygningsarbejderne Fyn

kim birkerød

Næstformand
Diretør, Guldfeldt A/S

Rune bille

vicedirektør, Syddansk erhvervsskole

Merete Gommesen

Arbejdsmarkedschef, Faaborg-Midtfyn Kommune

Søren windell

Beskæftigelsesrådmand, Odense Kommune

John Arly Henriksen

Kommunalbestyrelsesmedlem i Svendborg kommune

erling jensen

Formand, Dansk elforbund

jesper timming

Næstformand, Teqnique arbejdsgiverne fyn

Britt KIelstrup

Direktør, Civica

suppleanter

Michael frederiksen

3F Bygningsarbejderne Fyn

Bjarke Jensen

Formand, Tekniq Arbejdsgiverne Fyn

Steen Johansen

Direktør, Dreier & Co.

Jørgen Jakobsen

Blik og rør

vakant

besættes Q1 2026

hanne brandbyge

Syddansk Erhvervsskole

vakant

besættes q1 2026

carsten gregersen

oBH gruppen,


vedtæger for foreningen Byg til vækst

tilmeld dig vores nyhedsbrev

følg os på linkedin og insta

© byg til vækst 2025 / adresse: Lumbyvej 11D, 5000 Odense C
Datapolitik